Naar het Zuidereiland

12 november 2013 - Upper Moutere, Nieuw-Zeeland

Vandaag maken we de oversteek van het Noordereiland naar het Zuidereiland. Dit doen we met de ferry, eerst de auto inleveren, jammer was een prima auto. Inchecken en de boot op en ja een uur vertraging.Het weer wordt er ook niet beter op maar de ferry heeft geen last van de hoge golven en glijdt er met gemak doorheen. Onderweg weinig te doen, de meeste mensen slapen nog wat, ja om half zes je bed uit in je vakantie is niet echt een pretje. We vertrekken in Wellington en gaan naar Picton. Uit de Ferry gaat eigenlijk vrij snel en dus maar de auto halen, een Ford Docus oh nee Focus  (haha), na enkele km. rijden ben ik er niet kapot van de andere was beduidend beter, maar we doen het er wel mee.

Dan van Picton naar Upper Mountere (vlakbij Abel Tasman NP), toch nog meer Nederlanders hier. Onderweg de ene berg op en de andere weer af. De uitzichten zijn hier weer anders, lijkt meer op Noorwegen, steile heuvels doorsneden door zee-inhammen. De 130 km kostten me dan ook 2 1/2 uur rijden, maar we komen er en waar komen we terecht. Het uizicht is werkelijk weer geweldig, de gastvrouw Jill is erg gastvrij en ons B&Btje is een complete woning voor ons alleen, met alles erop en eraan. Super. Wilma voelt zich direct thuis.

Morgen gaan we naar NP Abel Tasman, met de boot een tocht maken, zeeleeuwen kijken, en wat hiken, lijkt me weer een goed plan.

Gegroet WenW

1. Karishma: