Jonkvrouw en jonkheer

23 november 2013 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Besten, vandaag gaan we weer verder, op naar Dunedin, maar eerst nog over gisteravond. Murray onze gastheer was jarig en we werden uitgenodigd om deel te nemen een familiefeestje met de kinderen en kleinkinderen. Het was een erg leuke avond met veel lachen, goede gesprekken en de nodige Speights. Vooral het gesprek met de jongste zoon over het omzetten van een schapenboerderij naar een melkkoeienbedrijf was erg interessant i.v.m. alle zaken rondom duurzaamheid die hier, net als bij ons, erg actueel zijn.

Dus vandaag naar Dunedin; onderweg weer een hoop te zien, minimaal 3 watervallen in het regenwoud, ja hier op het meest zuidelijke punt van NZ regenwoud. Verder zijn er ontelbare baaien, grotten, getijdenstromingen, blowholes, echt teveel om allemaal te bekijken maar sommige hebben we wel gedaan en die zijn prachtig.

Erg opmerkelijk was een plek waar een kunstenaar zijn creaties ten toon stelt, openbaar en in de buitenlucht gedeeltelijk. Alles heeft te maken met beweging.Je moet zelf zaken in beweging brengen dmv. water of handkracht en dan krijg je muziek of iets gaat bewegen, in ieder geval nooit datgene wat je verwacht. Mocht je ooit in de buurt komen de "lost gypsey gallery". En overal kom je Nederlanders tegen, veelal jongen mensen zo rond de 20 die maanden, of zelfs langer, rondtrekken door Nieuw Zeeland, Australië. Soms zelfs nog delen van Azië bezoeken. Groot gelijk hebben ze, hadden we dat in onze jonge tijd ook maar gehad. Ach ja misschien na het pensioen, als dat tenminste niet wordt opgetrokken tot 82.

Maar we moeten door naar Dunedin en daar komen we, na een rit door de mist over een lange bochtige weg op 300 meter hoogte met aan één kant een diep gapend gat, aan bij Lanarch Castle, ons verblijf voor de komende twee nachten, we worden dus (gedeeld met nogal wat andere mensen) kasteelheer. En vanavond dineren we in het Kasteel, drie gangen, in the diningroom (waar anders?). En het beste van alles, geen dresscode.

Morgen hiervan verslag, oh ja weer een prachtig uitzicht, nu nog de zon erbij.

Houdoe.

1. Arie:
    23 november 2013
    Veel mooie plaatjes, maar ik wil die BLOWHOLES zien, of zijn die gecensureerd? Cheers