Regen, grote stenen bollen en lupinen

25 november 2013 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Dat zijn de woorden van vandaag, een transferdag van Dunedin naar Lake Tekapo. Het meer van het Zuidereiland met een aparte kleur water en een met sneeuw overgoten bergketen op de achtergrond. Zo zien de foto's eruit in de souveniersboekjes. Bij ons grijs en wolken.

Wel nog even langs geweest bij de Moeraki Boulders, grote stenen bollen, die op het strand liggen? Weer knikkers van de goden of een geologisch verschijnsel?

De lupinen staan hier overal, langs de weg, langs het meer en het is geen inheemse plant. Enkele dames zagen deze plant in GB vonden deze erg mooi en brachten zaden mee. Door vogels en de wind is deze plant nu verspreid over het hele Zuidereiland. Net als de brem met zijn gele bloemen nu niet meer weg te denken uit het NZ landschap.

Morgen naar het verwoeste Christchurch, nog twee dagen,

houdoe

WenW

1. Heintje:
    Hallo luitjes,

Oh oh nog twee dagen!!!! wat gaat het toch snel maar jullie kunnen wel terug kijken op een prachtige vakantie.
    Geniet nog even en vast een hele goede terug reis gewenst.
    liefs, Heintje
  2. Marieke Huigen:
    Wow,

wat een geweldige reis! Stiekem wel een beeetje jaloers op al het moois dat jullie gezien hebben!

Geniet van het laatste stukje!
  3. Ludo:
    25 november 2013
    Een mooie reis die bijna is afgerond. We hebben de verhalen elke keer gelezen en de mooie foto's illustreren alles wat jullie hebben gezien. Mooi om dat alles te kunnen volgen.
    Ik weet niet wat er in de kranten in Nieuw Zeeland staat over de landen competitie (WK?) rugby. Zaterdag as staat Nieuw Zeeland in de finale tegen Australië. Ik heb enkele stukken van wedstrijden gezien op BBC2 en het is fantastisch hoe die teams er tegen aan gaan.
  4. Jswinkels:
    25 november 2013
    jullie hebben een geweldige reis gehad
    was ik nog maar jaren jonger jos en mia
  5. Hanwaalen:
    25 november 2013
    Geniet van de laatste momenten op het zuidelijk halfrond. En alvast een goede reis terug.