Dunedin en Otago Penisula

24 november 2013 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vandaag een drukke dag, een stadje bezoeken en een schiereiland doorkruisen. We zijn dus in de natuur en cultuur vandaag. We beginnen met de natuur; we gaan naar Allans Beach, hier zouden volgens andere bezoekers van Lanarch Castle zeeleeuwen moeten zitten en veel. Nou er zit er één en zitten meer lui liggen in het zand en de zon. We komen nog twee keer terug, in de middag en avond en ze ligt er nog steeds. De tweede keer liggen een stuk verder op de rotsen een paar kleintjes. In de avond komt er ook nog een mannetje voor korte tijd uit het water.

Dan naar Dunedin. en wat jullie waarschijnlijk al vermoeden, Schotse origine en dat merk je overal aan, bij sommige mensen aan de kleding, de rollende r, sommige winkels. Alles bij elkaar niet echt een mooie stad maar enkele mooie elementen zoals het oude treinstation. Mensen zijn er wel weer erg aardig. Aardiger dan de zeemeeuwen die soms letterlijk de frietjes van je bord wegpikken.

En dan weer terug naar de Peninsula want we moeten nog één ding doen, helemaal naar de punt Albatrossen bekijken als het lukt. De weg is erg smal en weer bochtig en stijgt en daalt weer. En van vangrails hebben ze hier niet gehoord, kliffen van meer dan 100 meter en geen vangrail! We arriveren veilig maar worden daarna belaagd door honderden zeemeeuwen die daar nestelen. Ze vliegen vlak over je heen en als je pech hebt schijten ze in je nek. Maar we zijn er voor de albatrossen en we wachten, en wachten en net als we weg willen gaan ja daar zijn ze, jeh wat een grote vogels (spanwijdte 3 meter!). Een mooi einde van de dag.

Morgen naar Lake Tekapo, nog 3 dagen.

gegroet

WenW