Walvissen kijken

12 oktober 2013 - Hervey Bay, Australië

Vanmorgen vroeg op 6 uur want we worden misschien opgehaald om walvissen te spotten. Het enige wat tegen kan zitten is de harde wind, maar nee ik word opgehaald door een busje met weer een vriendelijke aussie erin. Wilma gaat niet mee, wil niet zeeziek worden op een waarschijnlijk erg ruwe zee.

De boot zit ook lang niet vol, blijkbaar durven niet velen de woeste baren te trotseren, maar jongens van de Witt en de Ruyter laten zich niet zomaar door een paar golfjes tegenhouden. Eerst maar even een goed ontbijt achter de kiezen, mochten we toch de visjes gaan voeren dan maar met een degelijk bodem.

En jawel de zee is erg ruw, we krijgen ginger tabletten tegen zeeziekte en die helpen, nergens last van. En nu maar kijken of we ergens walvissen zien. Degene die hier zitten zijn bultruggen, vaak moeder en kalf die zich hier volproppen met voer waarna ze hun grote tocht naar de zuidpool gaan aanvangen.

Na anderhalf uur een siddering door de boot (weer eens wat anders dan het constante geklots en geschud) there ís one blowing. Een moeder met haar kalf, en zo gauw ze ons spot is ze naar beneden.

Uiteindelijk zien we haar en haar kalf vele malen, veel foto's gemaakt.  Mooie ervaring en wat zijn ze groot, dit kun je helaas niet zien op de foto maar erg indrukwekkend, had ik niet willen missen.

Wilma heeft ook een prima dag gehad lekker relaxen, puzzelen, uitslapen, een dagje niks.

Morgen Steve Irwin.

1. Bart Haerkens:
    Geweldig!
  2. N. v.d. Heuvel:
    12 oktober 2013
    Wat 'n prachtige plaatjes en geweldige ervaringen.
    't Brengt me weer in de Nieuw Zeeland stemming.
    Geniet ervan zoveel als het kan.
  3. Juliette:
    Gaaf zeg!
  4. Broertje:
    12 oktober 2013
    Gatverp..... Had me zo voorgenomen om niet jaloers te worden, maar ja probeer hier maar eens niet jaloers op te zijn grrrrrrrrrrr
  5. Tineke sturrus:
    12 oktober 2013
    wat mooi om dit te mogen beleven,had Wilma geen spijt.,geniet van alles .jan en Tineke.
  6. Diana:
    13 oktober 2013
    Super om mee te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt, ben ik ook een beetje op reis ;) Geweldig om bultruggen te mogen spotten!