Steve irwin

13 oktober 2013 - Caloundra, Australië

vandaag kort tripje maar 240 km door weer een veranderend landschap, was het nog een dor landschap met verdroogde grassen en bomen het is aan het veranderen. Het wordt minder dor, wat lieflijker en groener, zelfs groenige weiden zijn zichtbaar.

Maar dat terzijde, vandaag weer een klein hoogtepuntje; op bezoek bij de zoo van wijlen Steve Irwin, je komt het dorpje Beerwa binnen via de Steve Irwin Way, waar busladingen toeristen worden aangevoerd. Wanneer je aankomt heeft alles wel een beetje een eftelingkarakter, wel wat kleiner maar toch.

Verschillende onderdelen kent deze Australian Zoo, die zich opwerpt om de wildlife in Australië en daarbuiten te beschermen. Ik begin de toer en zie veel beesten in een vrij kleine leefomgeving?!, Crocs in een omheining van 10 bij 10, Cassouaries in eenzelfde omgeving, een beetje klein Steve. Wel een manier om het dierleven in Australië eens van dichtbij te zien, Tasmaanse duivels, emoes, koala's (ze mag ze zelfs aanraken en aaien), kangoeroes, ook deze aanraken, slangen (zou ik niet aanraken) etc, etc, ik mis alleen het vogelbekdier!!

Vervelend alleen dat de dieren in gevangenschap worden gehouden, waarschijnlijk prima verzorgd maar een wombat in een tuigje, zou Steve hier nu echt happy van worden?

Nog even geweest in the animal hospital, dat zag er prima uit, volledig uitgerust om alles te doen om de dieren te genezen, chapeau!!

Ik zou zeggen zie de foto's en om te eindigen met Steve:

Crikey.

Van reisblog naar fotoboek