Brisbane

14 oktober 2013 - Tweed Heads, Australië

Brisbane, onze eerste grote stad in Australië. We moesten daar bijna recht doorheen rijden omdat we even bij de kamperverhuur langs moesten, we misten wat spullen en ook onze gordijnen waren wat te kort uitgevallen (of zoals Bob zei, misschien te heet gewassen!!). Helaas konden ze de gordijnen niet vervangen dus hebben we een andere oplossing bedacht. Vannacht slapen we in de camper in een soort van bedoeïenentent met gedrapeerde lakens, romantisch.

Dus door Brisbane, erg moderne stad met een prima infrastructuur. Minimaal driebaans, geen enkel probleem om er doorheen te rijden. Trouwens de Aussies rijden zoals ze ook op ons overkomen, erg relaxed. Ze laten je met je camper overal tussen, ben je iets te langzaam, geen probleem (no worries), je krijgt hier eerder een vriendelijke zwaai en thumbs up dan een vinger. Ze houden zich hier ook prima aan de snelheid, misschien ook wel omdat er flink gecontroleerd wordt, maar toch. En zoals ik al vermelde overal wordt er aan de weg gewerkt, echt overal dus.

Het Australië waar we nu zijn is totaal verschillend met waar we begonnen in Cairns en omgeving, de Bruce Highway (tweebaans) is de M1 geworden met 8 rijstroken. Dat moet ook wel want het wordt drukker en drukker. Je zit nu echt in een soort van Europese stadse omgeving waar enorm veel activiteit is, enorme reclameborden (met McDonalds voorop), een drukte van jewelste.

Oké morgen weer Aboriginals (misschien nu iets meer over de cultuur) en dan naar tropical fruit world waar ze er prat op gaan dat zij fruit hebben dat je nog nooit geproefd hebt, we zullen zien.

gegroet.

1. Maria & Martien:
    14 oktober 2013
    Hoi globetrotters Wilma en Willy,

Wat ontzettend leuk om aan de hand van jullie mooie reisverhalen en fotoimpressies jullie te kunnen volgen.
    Vandaag, eerste dag van de herfstvakantie, toch maar eens reageren want we hebben wel trouw jullie verslagen gelezen maar nog niets van ons laten horen. Dus bij deze.
    Geweldig wat jullie in die korte tijd al gezien en beleefd hebben. Aan de hand van jullie trouwe dagelijkse berichtgeving krijgen wij de indruk dat het een geweldig land moet zijn en dan bedoelen we niet alleen de afmetingen.
    Die afmetingen natuurlijk ook als ik hoor wat jullie daar voor afstanden afleggen. Nee dan bedoelen we natuurlijk de mensen, de natuur en de cultuur die je daar tegenkomt.
    Ik zou de resterende tijd zo willen instappen maar ja, de herfstvakantie duurt maar een week, je kunt het eind al weer zien. En niet iedereen heeft een sabbatical. Sorry Willy, maar jij kunt er wel tegen denk ik en bovendien is het je van harte gegund. Dus wij hopen dat je de resterende weken daar nog veel zult zien en ervaren en jullie zullen genieten van de ongetwijfeld vele indrukken die je al op gedaan hebt en nog zult doen.
    Wees voorzichtig op de weg en met al die gevaarlijke dieren maar de mensen zijn heel goed benaderbaar en behulpzaam begrijp ik dus dat gaat helemaal goedkomen.
    have a nice time there and enjoy.
    Houd jullie goed of om het in dialect te zeggen houd oe goed of nog korter op z'n Brabants: houdoe.
    Met een hele hartelijke groet uit ons killig kikkerlandje,

Maria en Martien