Nieuw Zeeland

31 oktober 2013 - Paihia, Nieuw-Zeeland

We sluiten Australië af, met enige weemoed (zie ons vorige verhaal) maar ook met nieuwsgierigheid naar Nieuw Zeeland. Eerst nog de Camper wegbrengen, onderhandelen met de maatschappij omdat sommige zaken niet geheel in orde waren (de gordijnen o.a.) en dan vliegen met Qantas. Nou het zou een memorabele vlucht worden.

We beginnen met een half uur vertraging, kan maar wel vervelend wanneer je als eerste hebt ingecheckt (te vroeg dus) en weg wilt. Blijken we in het vliegtuig de slechtste plaatsen te hebben: helemaal achteraan, dus de stoel kan niet achterover, en we zitten bij de toiletten. Maar dan als de kers op de slagroomtaart blijkt de stoel naast mij ingenomen te worden door een mevr. die ongeveer 2 1/2 mijn omvang is. Mijn stoelruimte wordt tot de helft ingeperkt. Help!!! En wanneer ik de subtiele opmerking plaats dat ik toch ook betaald hebt voor een volledige plaats krijg ik de wind van voren, dat ik een verwent nest ben etc. Zoals jullie mij kennen laat ik dat geheel langs me afglijden en wens hardop dat Qantas voortaan de policy van de VS overneemt en bij zulke omvang 2 plaatsen rekent. Voor ons beginnen kinderen te schreeuwen en eentje ledigt 2x zijn maag, dat kan er ook wel bij. De stewardessen hebben met ons te doen maar kunnen helaas ook niet veel. Ze zijn het wat betreft de plaatsen wel volledig met mij eens dat dit eigenlijk niet zou moeten kunnen.

We zijn in Nieuw Zeeland, Auckland en na een nacht rust (en nu in een echt bed) de auto opgehaald: helemaal nieuw (heeft 5 km. op de teller). Op weg naar Paihia, direct na Auckland al de mooiste kusten, vergezichten, nou als dit het begin is (en iedereen hier zegt dat het alleen maar mooier wordt) dan staat ons nog heel wat te wachten.

We komen aan in Paihia, bij the Appledore Lodge, we worden ontvangen met koffie en gingerbread door onze host, leuke mevrouw die honderduit vertelt. Dan krijgen we onze BenB te zien. Wij denken aan een kamer met een bed maar nee een volledige lodge, woonkamer, keuken, slaapkamer, douche, en een uitzicht. Jongens het is dat ik op 6 januari weer les wil gaan geven maar anders. Prachtig dit uitzicht, deze BenB. Vanavond uit eten en morgen een tour over zee, dolfijnen kijken en misschien ermee zwemmen. En als echte historicus morgen de geschiedenis van de Maori's.