Kuaotunu

2 november 2013 - Kuaotunu, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen uit Paihia vertrokken, we hadden wel langer willen blijven maar onze tour moet verder. Op weg naar Coromandel Peninsula (mooi woord voor schiereiland). Eerst weer door de prachtige landschappen van The Northern, nog even een kopje thee (met een typisch Engelse uitstraling) en dan naar Auckland. Door Auckland heen en ik moet zeggen zoals in Australië, de doorstroming van het verkeer is prima. Of dat nu komt omdat ze de steden beter hebben kunnen aanleggen vanwege het relatieve jonge karakter van deze steden (slechts een honderd jaar oud) of dat er gewoon planologisch beter wordt gekeken, ik weet het niet maar het loopt als een trein.

Tocht duurt de gehele reis bijna 8 uur (incl. stops voor koffie en tanken), dat komt vooral omdat het laatste gedeelte langs de kust weer een erg smalle weg is op en neer en heen en weer en dat kost tijd. Onderweg wel weer de meest mooie landschappen gezien, wat is Nieuw Zeeland prachtig.

Ook de BenB is weer prima, dit keer geen koninklijk lodge maar een prima grote kamer met toilet en douche ensuite en weer een prachtig uitzicht. Na het uitpakken, de koffie, biertje en de appeltaart zijn we uit gaan eten bij Luuke's, zag er van de buitenkant niet uit, sommige zouden het rustiek noemen, Het was er echter supergezellig omdat er gewoon te weinig plek is gaan mensen bij elkaar aan tafel zitten. Er ontstaan zo erg leuke gesprekken. Onder andere met een galeriehoudster die nog met de band Ierse muziek gaat maken of met 4 mensen uit Wellington waarvan er twee net een fietstoertocht van 150 km (en in dit bergachtig gebied, chapeau) erop hebben zitten. En dan komen de fietsverhalen los (ook zij hebben de Franse Alpen al verkend met de fiets) dus gespreksstof genoeg. In ieder geval moeten we morgen bij hen koffie gaan drinken.

Dus gegroet

WenW

1. N. v.d. Heuvel:
    2 november 2013
    Geweldig toch. Waarom ben je niet meer naar boven gegaan naar de botsing van de oceanen gaan kijken? Als je nog verder naar beneden zakt kun je bij Taupo zo de puimsteen uit het water vissen, heel bijzonder en gemakkelijk als je door het vele lopen eelt moet verwijderen!!. Mooi jullie te kunnen volgen. Tante N
  2. Willy:
    2 november 2013
    Hoi tanta Nelly, leuk dat je ons volgt en je hebt gelijk wat een mooi land met heel aardige mensen. Waarom we niet naar boven zijn gegaan. Heel simpel, onze B&B ligge vast en dat zouden we niet redden wat betreft tijd. Het was of naar boven of dolfijnen kijken en naar de Maori. Tja dan is de keuze snel gemaakt. Wij zijn trouwens met de boot wel vlakbij geweest. We gaan zeker nog verder zuidwaarts en komen no in veel vulkanisch gebied.