Natuurlijke schoonheden

3 november 2013 - Kuaotunu, Nieuw-Zeeland

Vandaag een dag vol met natuurlijke schoonheden en eigenaardigheden. Maar ja daar hoef je in NZ niet ver voor te gaan. Je staat in de morgen op en doet de gordijnen open en voila een prachtig uitzicht.

Maar eerst koffie drinken met enkele fietsvrienden uit Wellington. Ze zouden erg dichtbij wonen en het klopt was hemelsbreed niet ver maar wel twee steile heuvels over en erg smalle gravelwegen. Dat vinden ze hier erg normaal maar ik moet er nog wel aan wennen. Toegegeven de koffie was prima, de conversaties ook en misschien gaan we nog wel op de koffie in Wellington wanneer we daar in de buurt komen. Zij hadden een vakantiehuisje vlak bij een prachtig strand. Ja zo hoef je je land niet uit, mooi weer, mooie stranden.

En weer verder op naar Cathedral Cove, maar een klein stukje verder werd gezegd, dus 1 uur rijden verder. Blijken we ook nog een 3 kwartier te moeten lopen maar ik moet zeggen het is de moeite waard. Prachtige stukjes natuur, een grot door de getijdenwerking ontstaan en ook andere rotsformaties die door de zee in prachtige vormen zijn geboetseerd. En op de heen en terugweg weer de mooiste vergezichten. Ik weet het het wordt saai maar het ene stukje is nog mooier dan het andere en we willen jullie dan natuurlijk niet onthouden.

We eindigen vandaag bij een strandje dat heet: Hot Water Beach. Onze eerste echte kennismaking met vulkanisch NZ. Op dit strand op een bepaalde plek kun je een gat in het zand maken en dan stroomt er erg heet water in dat gat. Zo heet dat je er zo niet in kunt staan of liggen. Je moet er koud zeewater bij doen om een aangename poel te maken. Dit fenomeen ontstaat doordat er door dit vulkanische gebied warm water uit de berg via het zand naar zee stroomt. Dus wanneer je een gat graaft wijst de rest zichzelf. Trouwens leuk om te zien hoe ook andere mensen op zo'n klein stukje strand dicht bij elkaar in de hete poelen duiden. Ik laat verder de beelden spreken!

Vanavond eten met live muziek bij Luuk's en morgen verder naar Hobbitland en nog meer vulkanisme.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ton & Lien:
    3 november 2013
    Hallo Willy & Wilma

We hebben al jullie reisverslagen gelezen, en de foto’s bekeken.
    Het lijkt ons een fantastische en onvergetelijke ervaring die jullie daar nu meemaken.
    Aan jullie reisverhalen menen we toch op te kunnen maken, dat jullie Nieuw Zeeland aanmerkelijk anders ervaren dan Australië.
    Het is heel mooi, dat we op deze manier mee kunnen genieten van deze reis, al is het dan maar achter een monitor, in een nat en koud winderig Deurne.

Groetjes Ton & Lien
  2. Joyce:
    4 november 2013
    Groetjes Joyce en Arno!!!
  3. Karlijn:
    4 november 2013
    Jeetje wat een prachtige foto's ! Erg jaloers ben ik!! Xxx en liefs
  4. Willy:
    5 november 2013
    Ach Karlijn jouw tijd komt nog, en anders heb ik nog veel meer foto's. Liefs WenW
  5. Juliette:
    10 november 2013
    Wow, wat supermooi daar!!!