Great Ocean Road

25 oktober 2013 - Cape Otway, Australië

Great Ocean Road, volgens veel boekjes één van de mooiste kustwegen van de wereld. We hebben nog niet veel kustwegen gezien maar deze weg moet ik toegeven, in één woord geweldig. Een afwisseling in landschappen ongelooflijk. We vertrekken vanuit Geelong recht naar de kust en gaan dan angs de kust naar het zuiden. We gaan over wegen die weer smal zijn, op en neer, links en rechts. Het weer is al net zo afwisselen, dan regent het weer, dan weer schitterende zonneschijn. Het enige constante is de harde wind met windstoten van zeker 70 tot 80 km/u. Ik moet mijn concentratie dus verdelen over de weg en de prachtige vergezichten.

Op 1/3 van de weg komen we aan in Cape Otway, hier gaan we een vuurtoren en echte koala's in het wild bekijken. De vuurtoren is mooi om te zien. Het waait er wel erg hard. Bezoekers wordt aangeraden om hoeden, petten zonnebrillen etc. af te zetten anders waaien ze zeker af. Wanneer we verder rijden zien we overal wagens staan, ogenschijnlijk zo maar, dat is echter niet zo. Men kijkt hier naar de koala's, prachtig en zo dichtbij.

We zouden hier ook overnachten op een camping onder de koala's maar wanneer we daar aankomen; geen koala's en Wilma werpt één blik op de camping en zegt: "doorrijden" en zo geschiede.

Op de weg naar de volgende camping komen we langs een plek die heet de 12 Apostelen: een kliflandschap met door de zee geërodeerde rotspartijen die nu los in zee staan, geweldig mooi. Ik laat de beelden spreken.

Op de volgende camping was Wilma wel tevreden en na een goede maaltijd en een biertje zat een prachtige dag er alweer op. Morgen de rest van de Great Ocean Road.

1. Juliette:
    26 oktober 2013