Great Ocean Road, vervolg

26 oktober 2013 - Geelong, Australië

We gaan weer verder: nog meer kliffen: the Arch, The Tower Bridge, Bay of Isles, Bay of Martyrs, allemaal even mooi als bijzonder. Vooral the Grotto vonden we geweldig met de zee bulderend rondom.

Dan verlaten we the Great Ocean Road en gaan richting Ballarat, onderweg zien we nog Elephant Mountain waar een heel stuk van weggezakt is. Verder is het geen bijzonder gedeelte van Australië.

Ballarat is een vroeger goudmijnstad, maar daarover morgen meer, wanneer internet hopelijk beter werkt.

De afgelopen dagen is het knudde geweest met internet, gisteren helemaal niets en vandaag zit ik dit verhaal te schrijven met een grote Australische familie die een familiereunie heeft met opa en oma en heel veel schreeuwende kinderen., terwijl in het hele park internet zou moeten zijn!!

Nog 4 dagen Australië,

gegroet

WenW

1. Bart Haerkens:
    26 oktober 2013
    Mooi, die erosie en verwering!
  2. Toon van den Borne:
    31 oktober 2013
    Hallo Willy en Wilma,

Al jullie verhalen gelezen en de foto's bekeken.
    Vooral de foto's van de kliffen bij de Great Ocean Road staan mij nog helder voor de geest. Mijn tweelingzus woont in Peterborough. Vlak bij de Twaalf Apostelen. Mijn tweelingzus heeft er een aantal jaren een museumpje beheerd waar ook verhalen van vergane schepen (die te pletter sloegen tegen de kliffen) de revue passeren. Zo'n 32 jaar geleden emigreerde mijn zus met haar man naar Australie", naar Terang in Victoria.
    Daar hebben ze ongeveer 25 jaar een rundveehouderij gerund. Zo'n 10 jaar geleden hebben wij haar een bezoek gebracht. Toen liep ook een zoon van mij stage op de universiteit van Sydney. Twee vliegen in een klap. We huurden er een camper en trokken door Zuidoost Australië. Twee zonen van mijn zus wonen in Canberra. Ongetwijfeld gaan we(mijn vrouw en ik) een van de komende jaren weer een bezoek brengen naar de Aussies. Des te interessanter om jullie te volgen. Geniet ervan!

hartelijke groet,
    Toon