Yeppoon en Rockhampton

10 oktober 2013 - Yeppoon, Australië

Fantastische dag vandaag, eerts zijn we naar een krokodillenfarm gegaan. Eerst wat uitleg wat ze daar doen, bv. ze zijn commercieel en fokken crocs om ze laten voor meat en skin te verkopen. Ze halen zoutwaterkrokodillen  uit het wild waar ze in conflct komen met de oprukkende bevolking of ze halen nesten leeg op plekken waar de eiren toch onder water zouden komen staan en de embryos zouden verdrinken. Deze wilde crosc worden niet gebruikt voor meat en skin maar om ermee te fokken. Alleen gefokte exemplaren worden opgegeten en voor de huiden gebrikt. Momenteel 1500 crocs, de grootste 5 mter en 70 cm lang, ahum!

Na de uitleg langs de verschillende crocs waar ze gevoederd werden, zie de fotos, een belevenis, fantastisch.

Hierna naarAboriginal Dreamtime Cultural Heritage, waar we onderwezen werden over de cultuur, de levenswijze van de vroegere inheemse bevolking, maar ook hier de Europeanen gepobeerd hebben deze bevolkingsgroep te decimeren, bewust en onbewust (door ziektes) en hoe ze zijn gediscrimineerd. Verder digiridoo geluisterd, fantastisch wat een prachtig geluid dat onze gids James eruit kon halen. Nog boomerang gegooid, lukte best wel goed door ons beiden al zeggen we het zelf.

Dus alles bij elkaar prima dag, nog boodschappen gedaan, getankt (alweer) maar wat wil je met deze afstanden.

Morgen Hervis Bay, op naar de walvissen!

Houdie.

1. Maria brouwers:
    10 oktober 2013
    super om te horen hoe goed het gaat, ook krokodillen aangeraakt Wilma? veel plezier samen.