Wijn en verdoving

9 november 2013 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vreemde titel maar dat wordt wel duidelijk.

Gisteren kwamen onze gastheer en gastvrouw met een idee om aan een plaatselijk evenement mee te doen. Het betrof twee dingen die wij beiden graag doen: fietsen en wijn drinken (hoewel het voor Wilma nog beter bier was geweest). The Wineries ride in Hawkins (klein plaatsje vlakbij Napier). Het lijkt een beetje op ons happen en trappen alleen doen ze dat hier van wijnkelder naar wijnkelder. Het idee is prima maar ik denk dat we in Nederland te weinig wijnkelders hebben en als we ze hebben liggen ze waarschijnlijk te ver uit elkaar. Hier deden 11 wijngaarden mee. Overal kon je of gratis proeven of voor een kleine bijdrage (3 euro) een glas erg goede wijn krijgen. Helaas was ik met de auto, de fietsen hebben we gehuurd, dus geen wijn voor mij (alleen een paar keer genipt). Het weer was redelijk maar prima om door de verschillende wijngaarden te fietsen. Die Kiwi's kunnen niet fietsen, ze zijn erg onzeker, durven geen snelheid te maken. Begrijpelijk dat er nog geen Kiwi de Tour gewonnen heeft en binnen afzienbare tijd ook niet zal doen. Ondanks het feit dat het land ze prima leent voor wielerwedstrijden: goede wegen, veel bergen. Helaas moesten we onze wijntour voortijdig afbreken omdat we een afspraak hadden wij de tandarts.

Bij een van momenten dat Wilma spareribs heeft gegeten is er een klein stukje vulling afgebroken en Wilma begon tandpijn te krijgen. Dus op naar de tandarts, eerst in het weekend een afspraak maken, al een hele klus hier. Je moet maar afwachten of er iemand weekenddienst heeft! Maar we hebben geluk, zelfs de tandarts van onze gastvrouw. Het blijkt een Zuid-Afrikaan te zijn die maar al te graag zijn 'Nederlands' wil laten horen. Wilma krijgt een verdoving en een nieuwe vulling (zelf was ze al bang voor een wortelkanaalbehandeling). Dus nu heeft Wilma een kiwi-vulling grapte de assistente. Tja een Zuid-Afrikaan die een Nederlander in Nieuw Zeeland een nieuwe vulling geeft. Nou ja geven voor 300 dollar dan. Zoiets verzin je niet.

Morgenvroeg met alle gasten hier de rugbywedstrijd NZ (All Blacks) tegen Frankrijk kijken en dan naar Upper Hut (Wellington),

Nou de groeten,

WenW

1. Arie:
    9 november 2013
    Zal toch wel een gouden vulling zijn zeker? Het ziekenfonds heeft hier de premies verlaagd, dus ik vraag mij af of dat te declareren valt "here back in town"? Willy , neem dat vlaggetje mee in je koffer, dan kunnen we je wat makkelijker spotten hier bij Manders Fietsclub.......geniet er verder van, ik blijf jullie verhalen en foto's volgen.......cheers.........
  2. Broertje:
    9 november 2013
    Ja het moet niet gekker meer worden... Miste alleen nog de Duitser die op iemands anders 'geleende' fiets toch de 'wedstrijd' won omdat hij in plaats van de wijn teveel epo tot zich had genomen... Nu maar hopen dat de vulling het houdt voor zo'n bedrag.. Dus geen spareribs meer voor Wilma..