Van de vulkanen terug naar de zee.

8 november 2013 - Napier, Nieuw-Zeeland

Zoals de titel al weggaf weer een transferdag. En wat een verschil met gisteren stralende zonneschijn. En alsof de vulkaan Ruapehu iets goed te maken had, de afgelopen dagen lag hij constant in de wolken en vanmorgen in de stralende zon. Prachtige beelden. En onderweg liet de vulkaan ons voor lange tijd niet los, ongeveer 75 km. bleven we de vulkaan zien, we moesten er bijna eromheen rijden.

En ik maar denken dat de weg naar Napier (aan de oostkust) wat vlakker zou zijn, nou vergeet het maar, het begint heuvelachtig, wordt bergachtig, wordt weer nat en vochtig. Diepe dalen, toppen die in de wolken liggen, je valt van de ene verbazing in de andere. Soms wat vreemd landschap met heuvels, geribbeld, bedekt met gras waarop enorm veel schapen als vlokken watten te zien zijn. Wel mooi.

Aangekomen in Napier; stadje dat in de jaren '30 verwoest werd door een aardbeving en sindsdien opgebouwd is in een art deco stijl, best wel leuk om te zien. En omdat Wilma vond dat mijn haren echt te lang werden naar een kapper die volgens mij de aardbeving nog meegemaakt had. Hij deed het trouwens wel prima hoor. Nog even naar Starbucks en het aquarium n dan naar de B&B. Wilma voelde zich meteen thuis, een flinke tuin met veel bloemen en enorm aardige mensen. Nog even een wasje gedaan (Wilma dan, ze zegt dat ik dat niet kan en dat klopt) en ik de blog bijgehouden. Dadelijk eten en dan terug naar ons klein paradijsje (met zwembad en hier is het 25 graden!!). Misschien morgen een fietstocht langs verschillende wijngaarden.

Cheers,

Wilma en Willy

1. Sandra:
    8 november 2013
    Vulkanen, bosbranden en regen, de natuur laat van zich zien en horen!
    Vanuit het regenachtige Nederland lezen wij graag mee met jullie reisverhalen. Jullie bezorgen ons veel huiswerk zeg ;-) iedere dag een nieuw verhaal!
    Dit is straks een mooi dagboek voor jullie, na terugkomst, maar dat duurt nog even!
    Geniet van alles wat jullie samen mee mogen maken aan de andere kant van de wereld!

Groetjes, Femke en Sandra
  2. Willy:
    9 november 2013
    Hallo dames, leuk (oh nee fijn, interessant,leerzaam of toch gewoon leuk) dat jullie ons volgen. Ja de reis begint al aardig op te schieten maar ik hoor van de Kiwi's hier dat het mooiste nog moet komen. Ben benieuwd. En kunnen jullie daar alles in het gareel houden?
  3. Sandra en Femke:
    9 november 2013
    Haha... Wij hadden ook leuk in ons originele berichtje staan, maar hebben het er toch maar uit gehaald.

Maar dat jij dit woord gebruikt, wil alleen maar zeggen dat jullie een fantastische tijd hebben en helemaal relaxed zijn, fijn om te lezen!!

Bij ons is alles helemaal goed, druk bezig met het project, dat moeten we nu volgende week helaas zonder jou draaien!! Maar je hebt een prima vervanger hoor, Daan doet het harstikke goed volgens mij... ook al kan er natuurlijk niemand aan jou tippen he ;)!