Van Wanaka naar Queenstown

18 november 2013 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Na één dag gaan we Wanaka weer verlaten, jammer mooi stadje, prachtig uitzicht en weer een prima BenB. Vandaag een trip, die de kortste wordt van de hele reis, amper 100km en slechts een uur rijden (met stops 2 uur).

We vertrekken zuidwaarts en willen via Cromwell naar Queenstown (beide leuke Engelse namen) maar de Tomtom heeft een eigen willetje en achteraf bezien deze keer terecht. Het stuurt ons over de hoogste geasfalteerde pas van Nieuw Zeeland, wel 1 km. hoog. Dus zo hoog is ie eigenlijk niet. Maar vanaf de pas heb je wel een prachtig uitzicht op het dal waar Queenstown in ligt.

Voordat we in Queenstown aankomen eerst even langs in Arrowtown, een klein goudzoekersplaatsje waar ze hebben geprobeerd de oude gebouwen te restaureren, best leuk gedaan. Ook hier proberen ze je het geld uit den broek te kloppen met allerlei winkeltjes, wantedposters etc. Wel leuk een kleine tentoonstelling met allerlei handtekeningen en spullen van beroemde mensen,

Queenstown is het mekka voor de actieve, jonge, toerist. Je kunt hier raften, skydiven, parasailen, bungeejumping enz. enz. Helaas weinig is voor mij weggelegd of wordt mij van hogerhand niet toegestaan. Dus we hebben er maar een lazy afternoon van gemaakt. Eerst de BenB bekeken, weer prima, mooi uitzicht, daarna met de bus naar het stadje gegaan en daar wat rondgelopen en daarna een lekkere pint genomen, Wilma een een pilsener en ik een Black Mac. En het is niet bij één gebleven.

Morgen mountainbiken.  Nog maar 8 dagen.

1. Broertje:
    18 november 2013
    Time flies when you are having fun!!
    Toch nog iets dat vliegt...
  2. Ria en Rens:
    18 november 2013
    Denk aan jullie 'lijn' (of is het al te laat?)
    Het genot springt van jullie foto's af.

Groeten vanuit een steeds kouder wordend Bergeijk
  3. Juliette:
    18 november 2013
    Nog maar 8 dagen? Jeetje dat gaat snel! Lekker rustig aan doen dan, dan gaan de dagen langzamer ;) Geniet er nog van!