Mountainbiken en Glenorchy

19 november 2013 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Na een heerlijke avond bij onze hosts, leuk gebuurt en een glaasje gedronken, een prima nacht besloten Wilma en ik te doen wat we echt leuk vinden: Wilma wilde uitslapen en ik wilde mountainbiken. Het was alweer zo lang geleden dat ik gefietst had en de kilo's komen er toch links en rechts aan, dat het er maar eens van moest komen.

Zo gezegd zo gedaan, fiets gehuurd en aan de slag. Mountainbiken is hier dus echt heuvel op heuvel af. Ik had een trail uitgezocht van ongeveer 60km. Volgens de winkel vrij vlak, nu weet ik dus wat ze bedoelen met vrij vlak, vanmorgen nog niet. Geen cm. vlak dus, alles omhoog en omlaag, wel prima single track trails, door mooie bossen, over rotsen, langs water, langs ravijnen alles zat erin, prachtig. Zo lekker een 31/2 uur gefietst. Naar Jacks Point en weer terug.

Thuisgekomen was Wilma helemaal bijgeslapen en zat al aan een lunch bij de gastheer en gastvrouw, eieren, spek, witte bonen in tomatensaus, zag er prima uit.

Ons werd aangeraden een trip te ondernemen naar Glenorchy, een plaatsje 40 km ten noorden van Queenstown, veel opnamen van Lord of the Rings zijn hier gemaakt. En ze hadden gelijk, een prachtige rit met veel natuurschoon. Verder een klein winkeltje waar ze de huiden bewerkten en verkochten van de (weer niet inheemse) opossums. Die zijn hier een echte plaag vinden de kiwi's omdat ze het natuurlijk evenwicht verstoren en de inheemse vogelsoorten bedreigen. Dus wordt er op gejaagd en krijgt men geld voor elke huid die men binnenbrengt. Voor de schoonheid van het landschap schieten hier ook weer superlatieven tekort. Zie de foto's.

Morgen naar Te Anau, naar de Milford Sound, schijnt ook weer geweldig te zijn. We willen hier eigenlijk helemaal niet weg.

Gegroet

WenW

1. Broertje:
    19 november 2013
    Als jullie beloven dat we onbeperkt op vakantie kunnen komen (en ons mam durft te vliegen) zou ik zeggen.... Blijf lekker daar....
  2. Jswinkels:
    19 november 2013
    wat is het schitterend mooi in nieuw zeeland
    daar zou ik ook nog wel eens willen rond kijken
  3. Jswinkels:
    geweldig mooie foto-s