Noordwaarts

2 oktober 2013 - Wonga, Australië

Ja beste mensen, twee dagen geen wifi, wat een ramp maar niet heus. Dus hier met vertraging de verhalen van drie dagen, elk in een apart blok.

Na een redelijke goede nachtrust dankzij de airco (het koelt namelijk niet af onder de 25 gr.) Ik ben daarna maar eens bij de tourist office langsgegaan, zij zijn immers de professionals. Nee hoor meneer noordwaarts niet doen er is daar geen camping meer vrij vanwege de schoolvakantie. Echt meneer alles vol. Maar ja Willy is niet een beetje eigenwijs, de telefoon gepakt en de voorbereide campinglijst genomen en de eerste boven aan de lijst genomen; Wonga Beach Camping. Krijg een aardige mevrouw aan de lijn, meneer we hebben plaats genoeg u kunt uitzoeken. Oké dat is geregeld nu nog een camper, gelukkig al geboekt. Op naar Apollo (waarom een Australische autoverhuurder noemen naar een Griekse God? Annelies help eens) en jawel daar staat de camper al, 7 meter lang en best luxe (zie foto). Maar al is de camper zo luxe het blijft kamperen.

En dan begint het avontuur met zo'n lange camper, links rijden op de weg, de TomTom geeft het aan, de sticker in de auto, het staat op de weg. De aussies zijn wel erg voorzichtig.

Boodschappen doen bij de supermarkt: Wooleworth, een grote supermarktketen met veel homegrown producten (die dan ook het goedkoopste zijn en dat is nodig ook, het voedsel hier is vrij prijzig vergeleken met NL. Winkelwagentje vol, tja je moet toch eten nietwaar. Wat geen bier in de supermarkt, nee hiervoor moet je zijn in de bottleshop, ook de alcohol wordt hier duur betaald.

De camping, de mevrouw vangt ons op brengt ons naar onze plaats, we blijven twee dagen mevrouw en weer een no worries mate. De plek is prachtig, slechts een rij palmen van 10 meter scheidt ons van het strand. De camping moet het van de plek hebben want verder is er niets, geen winkel, geen wifi, het sanitair is schoon maar niet up to date. Wat ze wel hebben is een happy hour, om 5 uur, maar je moet je eigen drank meebrengen. Wel gezellig; de camping blijkt geliefd te zijn bij de aussies die voor enkele maanden hier blijven (veelal pensionados). Erg vriendelijke mensen die meteen met je kletsen, maar je moet wel erg wennen aan het Australisch Engels, er zit veel slang tussen. Ze geven je allerlei tips. Één van die tips is om morgen Daintree NP te gaan bezoeken. Doen we morgen. Op tijd slapen, het is al rond 6 uur donker en de tv heeft toch geen ontvangst hier. En donker betekent hier echt donker.

See you mate.

1. Broertje:
    4 oktober 2013
    Nou als dit nog maar het begin is... Wel opletten dat je Crocodile Dundee niet tegen het lijf loopt.. Mate..