Pinguins, oude bomen, Tui maar geen dolfijnen

22 november 2013 - Catlins, Nieuw-Zeeland

Vandaag van Te Anau naar de Catlins, helemaal naar het zuidelijkste punt van NZ. We beginnen met een bergachtig gebied en gaan via een heuvelachtig gebied naar de zee. Onderweg is er weer van alles te zien, verschillende prachtige vergezichten alles weer totaal anders dan de afgelopen dagen.

Onderweg komen weer bij allerlei bezienswaardigheden; één ervan is 13 km met een Ford Focus over een gravelweg rijden. Dit kan niet anders er is geen andere weg. De kustweg heeft weer verschillende baaien met kliffen, rotspartijen etc.

Bij één van die Baaien komen we twee bezienswaardigheden in één te zien. Allereerst zien we een miljoenen jaren oud versteend bos dat bij eb droog komt te liggen. Tussendoor hobbelt er dan ook nog een geeloogpinguin.

Op de B&B farmstay krijg ik van de boer een fossiel met varens erop van 160 miljoen jaar oud (ik hoop dat ik deze door de douane krijg). Verder krijg ik nog de raad om whitebaid te gaan eten, hele kleine visjes (in zijn geheel) verwerkt in in een omelet. Ik moet zeggen erg smakelijk alhoewel Wilma hier andere ideeën over heeft.

Na het eten nog even terug naar de baai, misschien zijn er wel Hectordolfijnen die in de branding aan het spelen zijn, maar helaas vandaag geen speelkwartier, wel weer de geeloogpinguin die aan het rondhuppelen is tussen tientallen toeristen; who is looking at who? Op de farm zien we nog een inheemse vogel, de Tui vlakbij. Hele mooie foto van gemaakt. De boer heeft voor de open haard een stapel stenen liggen. Ik vraag heel naïef of dit een plaatselijke traditie is maar hij geeft aan om de stenen maar eens goed te bekijken en...... allemaal fossielen van planten. En het mooie is ik mag er één uitzoeken.

Morgen Dunedin naar het kasteel, cheerio,

WenW

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade