Port Douglas - Mission Beach

5 oktober 2013 - Mission Beach, Australië

Vandaag een transferdag, vanuit het Noorden van Queensland naar het zuiden, weer door Cairns en daarna in nog door ons onontdekt gebied door naar Mission Beach. Weer zo'n plaats met goudgele, zonovergoten stranden, hier gaan we relaxed het weekend doorbrengen. Wat lezen, muziek luisteren, de komende week verder voorbereiden etc.

Op weg naar Mission Beach zijn we verschillende bananenplantages gepasseerd (zie de ietwat vage foto), die zijn er hier volop en ik moet zeggen ze smaken prima. De plastic zakken die je ziet zijn er om de bananen te beschermen tegen o.a. ongedierte.

Verder is dit gedeelte van Australië bekend vanwege de sugarcane (suikerriet), enorme velden worden nu ontdaan van dit gewas en verder verwerkt, enorme vrachtwagencombinaties vervoeren het suikerriet naar de raffinaderijen. Er is zelfs een suikermuseum in één van de nabije stadjes.

Vandaag werden we nog ingehaald door een Australische Vietnamveteraan, ja ook zij hebben aan de kant van de VS meegevochten en dus ook een nederlaag geleden. Toch bijzonder om er hier mee geconfronteerd te worden. Had graag met die man nog enkele woorden gewisseld.

En geloof het of niet vandaag zelfs regen gehad, niet veel, je kon bijna de druppels tellen maar toch.

gegroet

WenW

1. Maria brouwers:
    5 oktober 2013
    geniet van jullie vrije weekend, gaan wij dat ook doen