St. Lucia, op weg naar Umhlanga, of van een hutje in de rimboe naar 21 verdiepingen vakantieflats.

21 oktober 2019 - Umhlanga, Zuid-Afrika

In St. Lucia kregen wij steeds te horen dat we in de avond niet te voet naar de B&B moesten komen, dat was te gevaarlijk i.v.m. de nijlpaarden die dan het dorpje inkomen om te grazen. En wij maar denken dat dit alleen maar was om ons domme toeristen schrik aan te jagen, tot gisteravond. Opwinding in het restaurant, iedereen naar buiten en wat zien we; hippo's aan het grazen tegenover het restaurant. Dus toch waar.

14441008_1220199488019750_3362481558457581913_n

Dat was eigenlijk het enige opwindende van die dag, relax dag, wat rugby gekeken. Zuid-Afrika tegen Japan, gezellig met Zuidafrikanen in een sport bar, goeie sfeer. Nog gezellig gekletst met enkele dames uit de VS, echte anti-Trump ladies. Nou daar gingen wat termen over de tafel om Trump te beschrijven en asshole was nog een van de nettere. Een beetje politiek mag toch wel.

facebook_1571676414307

In de namiddag naar een natuurreservaat geweest; iSimangaliso Wetland Park, moet ook nogal wat dieren bezitten van neushoorns tot krokodillen etc. En mooi stranden. We zien van alles, varaan, buffel, apen en een mooi strand met zich op de Indische Oceaan.

P1020590

P1020609

P1020605

P1020615

P1020593

P1020601

Vanmorgen richting Umlanga, nu via mooie wegen, zelfs snelweg, we komen weer in de zgn. "beschaafde wereld", weer grote verschillen tussen rijk en arm En koeien op de snelweg, dood gemoederd aan het oversteken. Weer prima B&B bij twee Britten die al 27 jaar hier wonen, en natuurlijk gaat het direct over Brexit. Vanavond Umhlanga bekeken; echt een mondaine badplaats in wording met één feature, de pier.

P1020624

P1020633

3830383326_8675770538_o

Morgen Zululand in.

1. Ludo en Annemie Mateusen:
    21 oktober 2019
    Hello Willy en Wilma, wij lezen getrouw jullie leuke verslagen. Het geeft niet alleen een goed beeld van wat jullie zien en beleven maar we vinden jullie persoonlijke kijk op de samenleving (en op verwende Nederlandse toeristen ...) erg interessant. Mooie foto's trouwens. Wij blijven jullie volgen! Zondag as rugby Zuid-Afrika - Wales. Benieuwd hoe dat beleefd wordt in Zuid-Afrika
  2. Willy:
    21 oktober 2019
    Hoi Ludo en Annemie, ja jullie kennen me (ons), als me iets opvalt op dwars zit moet ik het kwijt. Maar wat een geweldig land en geweldige mensen. Heel anders dan ons werd voorgeschoteld (tot nu toe). Leuk dat jullie ons getrouw volgen.
  3. Arie:
    21 oktober 2019
    Hey Willy en Wilma, ik volg jullie ook, en het is een hele belevenis zo te zien. Het ziet er prachtig uit allemaal, uniek dat jullie dat mee kunnen maken. Maar het gegeven dat “als je iets dwars zit, dat je het dan kwijt moet” is ons nooit opgevallen”. Geintje he, veel fun verder, en we blijven jullie volgen , super.