Airlie Beach

8 oktober 2013 - Whitsundayeilanden, Australië

Helaas liet vandaag de gezondheid me wat in de steek dus konden we de planning niet geheel uitvoeren en moesten de zilverwitte stranden laten voor wat ze waren en hebben we ze verruild voor de goudgele.

Wat ze hier in Australië goed hebben begrepen is dat wanneer je de mensen waarschuwt voor de stingers giftige kwallen) je ze ook een alternatief moet bieden. Dus hebben ze een zwembad aan het strand gemaakt, met badmeesters, strand, palmbomen, schoon sanitair en het beste: alles is gratis! Daar kan onze overheid ook nog eens iets van leren. En hoe kom je daar, nou via een prima systeem van openbaar vervoer, ook niet te duur (dagkaart voor 4 euro). Dat compenseert enigszins de dure boodschappen die men hier koopt.

Vanmorgen begonnen met het voeren van de vogeltjes, parkieten, honderden komen elke morgen naar dezelfde plek en een herrie dat ze maken.  Verder lopen er een soort kalkoenen rond en wordt je regelmatig opgeschrikt door het geschreeuw van de witte kakatoes.

Er lopen hier best veel Nederlanders en Duitsers rond, die zich soms wel erg arrogant en erg luid gedragen. Geen reclame voor de Europeanen, vooral over de Duitsers maken de Aussies onderling grappen over hun luidruchtige aanwezigheid.

Morgen verder naar Rockhampton, weer 500 km. voor de boeg dus teruste.