Beehive

19 oktober 2019

Vandaag van Hazyview naar het zuiden, het buitenland in; Swaziland of tegenwoordig eSwantini geheten. Onderweg een enorme gevarieerd landschap weer, heuvelachtig, met bossen, dan weer savanne. Opvallend is wel de enorme droogte vooral in de lager gelegen gebieden.

P1020285

Uiteindelijk komen we aan bij de grens, zijn wij in Europa niet meer zo gewend, auto uit bij de Zuid-Afrikaanse kant, stempels halen en een uitreispapier, door de grens heen, bij de grens van eSwantini auto uit, stempels halen, inreisvisum, wegenbelasting 50 rand betalen. Bij de grens papiertje afgeven en er doorheen. We hadden geluk,weinig verkeer, kostte maar een half uur, verslagen gelezen van 2 a 3 uur en dan sta je in de gloeiende zon!!!

Over de grens primaweg, snelweg zelfs, maar ook hier idioten van Chauffeurs, bijna aanrijding. Net voorkomen.
Komen we aan in Mlilwane Wildlife Sanctuary ,waar we de nacht zullen doorbrengen in een traditionele Beehive hut.

P1020312

P1020340

Een traditionele hut van de bewoners van eSwantini. Zoals de naam al zegt in de vorm van een bijenkorf, geweven van gras en zo dik dat eventuele vijanden niet met speren er doorheen konden steken, ook de ingang is laag om eventuele vijanden te dwingen te bukken en ze zodoende makkelijker te kunnen bestrijden.
In de middle of nowhere, dus geen wifi.

P1020340

P1020337

Eerst even lunch en een biertje. Vanavond staat een traditionele dans en zang op het programma, tafel is gereserveerd, afspraken gemaakt dat we morgen al vroeg kunnen ontbijten. Want morgen richting de kust naar St Lucia waar de krokodillen, nijlpaarden en rugby op ons wacht.in eSa

Traditionele dans in Eswantini:

P1020390

P1020406

P1020415

P1020393

1. Ans:
    22 oktober 2019
    Leuke hutjes om in te slapen