Op safari, 10 t/m 12 oktober deel 1

12 oktober 2019 - Far North, Zuid-Afrika

Aangekomen in Mabula Game Reserve worden we verwelkomd met een slagboom, alles wordt gecheckt, hebben we een reservering, auto wordt getagd, we worden aangemeld. Door naar de receptie, een zandweg met rood stof. Onderweg zien we geen enkele beest, is dit het? Bij de receptie lopen wel enkele impala's rond maar die zijn totaal tam. We zien veel lodges, mooi zwembad, een spa, mooie receptie. Zo dat ziet er goed uit. "Nee meneer, u verblijft ergens anders", een ranger komt u dadelijk ophalen. Klopt Frans (echt Afrikaanse naam) staat al klaar, laadt al onze koffers in en op weg naar Kwafubesi Tented Safari Camp, onderweg zien we al impala's (en nu wilde), wildebeest (gnoe's). Oke het begin is goed. Aangekomen, welkomstdrankje, supervriendelijke ontvangst. Koffers worden naar onze tent op palen gebracht, ja je hoort het goed een tent op palen met een badkamer en suite. We krijgen wel het advies de tent goed dicht te houden. We moeten opschieten 4 uur high tea en half 5 eerste safari.

P1010152Onze tent heet Rhino  P1010153

P1010156

Onze nieuwe ranger heet Cyrano en hij weet ongelooflijk veel over dit gebied en zijn dieren, park meet 10.000km2, klein t.o.v het Kruger maar heeft wel de big 5 (Buffel, Leeuw, Neushoorn, Olifant en Luipaard. Hij vertelt alle ins en outs over al deze beesten. De waarschuwingstekens die olifanten en neushoorns geven voordat ze aanvallen bijvoorbeeld. Dat vluchten voor een aanvallende leeuw geen zin heeft, beter is het je groot te maken en zeer agressief gedrag te tonen, ik hoop dit uit te voeren. Weetjes, draagtijd Neushoorn 18 maanden, olifant 22 maanden, blauwe vinvis 3 jaar. Alijd leuk voor triviant.

P1010336

Wat zien we (zie de foto's)

P1010136 Impala

P1010202 Rhino

P1010174 Gnoe

P1010378 Giraf

P1010331 nun olifant of twee

P1010358 zebra

en de twee gevaarlijkste roofdieren

P1010353  P1010352

En wat wacht ons bij thuiskomst...……………  dat komt morgen in safari deel 2

1. Marjon:
    12 oktober 2019
    Wat gaaf!!
  2. Petra Martens:
    13 oktober 2019
    Je schrijft geweldig Willy, leuk om te volgen
  3. Jeanine:
    13 oktober 2019
    Heel mooi , de verhalen. Kan bijna niet wachten op het volgende verhaal.
    Lekker genieten van alle moois.
    Groetjes Jeanine
  4. Ans:
    13 oktober 2019
    super leuk zeg, alleen al om daar in te mogen slapen, met de woorden goed dicht houden haha