De vliegreis naar NZ en Auckland

6 november 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zoals velen van jullie weten is vliegen een noodzakelijk kwaad om iets van de wereld te zien. Dus ook voor ons, beide zijn we er niet echt verzot op alhoewel een bumpy flight ons niet echt meer iets doet. Wat ons meer irriteert is de manier waarop je in vliegvelden overgeleverd bent aan de vliegmaatschappijen en de boardingsteams op de grond. In het vliegtuig zelf is meestal alles redelijk tot goed geregeld (al kan de beenruimte echt wel beter en is die irritante  passagier die al meteen zijn stoel achterover klapt terwijl jij amper zit, nog steeds aanwezig. Het probleem zit op de grond, "graag drie uur van tevoren inchecken" en wij idioten doet dat natuurlijk braaf zodat je al bij de incheckbalie in een ellelange rij komt te staan met passagiers die soms hun spulletjes niet op orde hebben en dat duurt dan weer langer. Jullie kennen mij, mijn geduld is onuitputtelijk maar wordt hier wel op de proef gesteld.

En dan ben je ingechecked, kun je nog twee uur wachten, waarop eigenlijk; op de passagiers die pas één uur van tevoren inchecken, op de koffers die ingeladen moeten worden? Ja waarop eigenlijk. Dan maar aan de koffie met een broodje, stikkesduur achter de douane. Bij de boardinggate( die nooit op tijd begint met boarden) wordt je voor de derde keer, een vierde keer en dan nog een vijfde keer gecontroleerd. Nu had Quatarair weer eens wat anders bedacht, het indelen in zones zodat het boarden soepeler moest gaan. Zone 1 als eerste naar binnen, achterin het vliegtuig, dan zone 2 (oh ja businessclass natuurlijk als allereerste) etc. In gedachte wel een aardige oplossing alleen houdt bijna geen passagier zich aan de zones en loopt nog iedereen door elkaar. En wat doen we daaraan beste vliegmaatschappijen, niets dus, helemaal niets. Waarschijnlijk omdat het ze ook niets interesseert, als het vliegtuig maar vertrekt. Er wordt geen informatie gegeven waarom alles vertraagd, waarom je weer een half uur later vertrekt, zodat tranfers gevaar lopen. Waarom geen informatie, omdat het ze niet interesseert.

En zo gingen wij op weg voor een totaalvlucht van 26 en een half uur, 10 en een half van Kaapstad naar Doha en dan nog 16 uur (werden er 16 en een half, waarom???) van Doha naar Auckland. We hebben het overleefd.

In Auckland aangekomen, rentalcar gehaald upgrade gekregen omdat de andere nog niet terug was; een Holden Calais, 2500 km op den teller, naar de BenB en lekker omkleden en douchen, heb je wel nodig na zo'n vlucht.

1200px-2014_Holden_Commodore_(VF_MY14)_SS_sedan_(2015-11-11)_01

Daarna breakfast, weer echt ouderwets, cooked breakfast.

Daarna nog twee dingen gedaan:

War museum, wat bestaat uit drie gedeeltes, deel 1 gaat over de geschiedenis en verschijningsvormen van de Maori, deel 2 over de natuur en pre-historie en deel drie over de rol van Nieuw Zeeland (Anzac) in de twee wereldoorlogen. Mooi ruim opgezet museum, zeker de moeite waard om te gaan bekijken.

P1040142

P1040134

P1040133

P1040151 Kiwi Birds

P1040150

P1040186

Daarna nog naar de botanische tuin, maar Wilma is nu echt wel moe dus terug naar de Ben B en een dutje gaan doen. Morgen naar Paihia in het Noorden.

P1040199

P1040198

P1040202

1. Plien:
    6 november 2019
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn!
  2. William:
    Veel plezier in Nieuw Zeeland
  3. Sandra:
    6 november 2019
    Na een dag in de lucht veilig aan de andere kant van de wereld gearriveerd. Fijn! Veel plezier tijdens deel 2 van de vakantie! O nee, reis ;-)
  4. Maria Brouwers:
    6 november 2019
    gelukkig weer aan land. Mooi die joekels van vliegenvangers en amaranthussen. Dat vind jij Wilma wel mooi als bloemenmeisje. Veel plezier. In volle verwachting op de mooie verhalen en foto's