St. Lucia

19 oktober 2019 - St Lucia, Zuid-Afrika

Zoals al vermeld, vanmorgen vroeg vertrokken, 6 uur in de auto richting St.Lucia. Een 360 km voor de boeg, hier staat 4 uur en 41 minuten voor volgens google maps maar we zullen er 6 uur en 12 minuten over doen. Onderweg veel wegwerkzaamheden, langzaam rijdende barrels en vooral veel speedbumps om de snelheid eruit te halen. Dat laatste begrijp ik maar waarom leg je er dan 5 achter elkaar binnen 25 meter? En geen kleintje maar joekels, wanneer je deze over het hoofd ziet dan is je auto aan gort. Vandaar al die barrels natuurlijk. Bij de grens geen problemen, weer een massa stempels maar we kunnen er zo door.

Aangekomen in St Lucia bij ons verblijf Rhino Coast Guesthouse (geen rhino te bekennen maar oké), kamer is nog niet klaar. Geen probleem, op naar het sportcafé, een lunch en meteen de rugbywedstrijd Ierland tegen New Zealand meepikken. De All Blacks winnen overtuigend wat mijn vriend in Wellington NZ erg gelukkig maakt merk ik via Messenger.

Vanmiddag een boottocht geregeld om de nijlpaarden en krokodillen te bekijken, 2 uur durende toch over een binnenmeer met honderden hippo's en crocs. Verder veel vogels en misschien nog wat wild wat komt drinken. Het komt allemaal uit. Bekijk de foto's maar.

Morgen gaan we echt een dag relaxen (de vorige viel wat in het water) dus morgen geen blog.

P1020511

P1020465

P1020527

P1020551

P1020562

Wil van Tongerloo voor jou komt er wel een aparte met de vogels die ik gespot heb.

voorproefje

P1020468