Airlie Beach naar Yeppoon

9 oktober 2013 - Whitsundayeilanden, Australië

Mooi al die aparte namen, ook de verschillende kreken hebben de meest mooie namen; dead man creeck, walzing Mathilda creek, 7 mile creek etc.

Vandaag weer een transferdag; 535 km over de Bruce Hightway, heet een snelweg maar is tweebaans, maar je mag soms wel 110 km/u. Lijkt gevaarlijker dan het is, de meeste Aussies rijden erg goed en voorzichtig, maar vooral relaxed. Dat schijnt hier een tweede natuur te zijn, no worries. Wel zijn ze erg bevreesd voor vermoeide autorijders (snap ik ook wel met die lange afstanden), je wordt steeds geacht op tijd te rusten en de waarschuwingsborden geven in niet mis te verstane bewoordingen aan hoe gevaarlijk het is om vermoeid te rijden (zie fotos). Ook wordt constant gewaarschuwd voor overstekende kangeroes, koalas, emoes, koeien en wie weet wat nog meer. Het is maar goed dat het een groot land is met veel plaats met al die borden. Helaas vandaag geen gratis koffie.

Wel vandaag de eerste levende kangeroes gezien, naast tientalle dode weer langs de weg. Je ziet ze in de verte omdat overdag ze in de schaduw van de bomen verblijven en in de ochtend- of avondschemer beginnen ze pas te leven (zie fotos).

En weer een tip voor Nederland, gebruik ook daar het bord voor trainende fietsers, gaaf.

Morgen naar de krokodillenfarm, met zoutwaterkrokodillen en krokodillenburgers en naar de Aboriganals.

Gegroet.

1. Maria brouwers:
    9 oktober 2013
    Ben je weer beter, goed dan een fijne reis en groeten aan ons wilma
  2. Karlijn:
    9 oktober 2013
    Echt supergave verhalen en prachtige foto's! Ik ben eindelijk bijgelezen (heb het zelf mega druk met school), maar nu ben ik weer op de hoogte van alles wat jullie meemaken in deze fantastische reis! Ik ben echt superjaloers op jullie!! Maar het is jullie van harte gegund!! :) Veel plezier bij de krokodillen en doe voorzichtig!! Ik blijf graag op de hoogte :) Xxxxxxxx en veel liefs!!!!